HRUDNÍK

Rychlý pohled na Arnoldovy ranné fotografie prozrazuje, že i podle dnešních měřítek byl jeho hrudník opravdu impozantní. Arnold připouští, že hrudník byl jednou z jeho silných stránek, ale že jej nezískal snadno. „Zdálo se, že od samého začátku jsem hrudník trénoval velmi tvrdě a korektně. Moje prsní svaly rostly, protože jsem jim věnoval nejvíc pozornosti a řadil je na první místo v tréninku.“ Arnold byl kvůli nesmírnému hrudníku přinucen zdvojnásobit své snažení, dotáhnout rozvoj dalších partií a teprve potom dotvořit symetrickou postavu.

„Zpočátku jsem se zaměřoval na benchpress, abych mohl soutěžit mezi powerliftery (můj nejlepší výkon je 227 kg, ale dokázal jsem také udělat 8 opakování se 184 kg, 25 opakování se 143 kg a 60 opakování se 100 kg). Pevně věřím, že velikost svalů roste s velikostí zátěží, s nimiž cvičíte na opakování.“

„Bylo zjevné, že pro kompletní rozvoj je třeba trénovat každou oblast prsních svalů. Musel jsem pracovat na horní, střední, dolní, vnitřní i vnější partii prsou. Protože jsem usiloval o objem a svalovou hmotu, můj trénink musel být jednoduchý a velmi těžký.“

„Ne každý reaguje dobře na benchpress. Někteří kulturisté, jako například Ken Waller, trénovali téměř výlučně s jednoručkami a protisměrnými kladkami. Potřebujete určit, jaké cviky jsou pro vaše tělo nejlepší (princip instinktivního tréninku).“

„Často jsem cvičíval s jednoručkami na šikmé lavici, abych dosáhl lepší protažení horních partií prsou. Jednoručky můžete pustit hlouběji než velkou činku.“

„Jako doplněk k rozličným cvikům pro každou oblast prsou jsem používal různé šířky úchopů. Tím jsem exaktně bombardoval vnitřní i vnější vlákna prsních svalů (princip zmatení svalů).“

Arnold střídá těžké, středně těžké a lehké tréninkové dny, aby předešel přetížení těla a vyhnul se riziku zranění.

„Nejběžnější chybou při tréninku hrudníku je nedostatečné soustředění. Napínejte prsní svaly během pohybu a zejména na jeho konci. Další obvyklou chybou je nedostatečné protažení svalů.“

„Typický trénink hrudníka obsahuje benchpress, tlaky na šikmé lavici, rozpažování, kliky a pullover v 5 sériích po 6-10 opakováních.“

| úvod | biceps | triceps | hrudník | záda | stehna | lýtka | ramena & trapézy |

Převzato z časopisu Muscle&Fitness

Fotogalerie

Rozsáhlá fotogalerie Arnolda Schwarzeneggera. Kulturistika, film, osobní život. Celkem fotografií!

Play the best poker and casino games on the net! Visit our poker room and casino on line and start playing black jack and texas holdem poker. Read our pokeren spelregels carefully!

Redakční systém, grafika a fotogalerie jsou použity na základě licence poskytnuté www.schwarzenegger.it. Všechna práva vyhrazena.

All the editorial content and graphics on this site are reproduced by permission of www.schwarzenegger.it which reserves all rights.

Realizace © 2002-2017 Lukáš Sýkora. Všechna práva vyhrazena. Jste návštěvníkem od 1.9.2003. On-line