BICEPS

Arnoldovými trumfovými kartami byly dva vrcholky bicepsů. Inspirován neuvěřitelnou masou, tvarem a řezbou paží dvojnásobného Mr. Olympia Larry Scotta, Arnold později vyvinul nejmasivnější bicepsy, jaké kdy byly ve sportu k vidění. Vyhýbal se přístrojům a dával přednost velmi těžkým váhám a základním cvikům.

„Když trénuji biceps, mám představy. Představuji si, jak se moje paže nafukuje a zaplňuje místnost. Je to bláznivá myšlenka, ale pokud něco hrozně moc chcete, vždy to vidíte větší, než to ve skutečnosti je.“

„Trénink bicepsů dělím do dvou kategorií: objemové a rýsovací cviky (princip eklektického tréninku). Zdvihy s velkou činkou nemají sobě rovného pro budování hmoty, ale mám také rád zdvihy s jednoručkami vsedě na šikmé lavici, protože úhel umožňuje bicepsům úplné protažení ve spodní pozici.“

„Usiluji o plné smrštění a plné protažení. U objemových cviků používám těžké váhy pro 6-8 opakování, u definičních cviků dělám 8-12 opakování. Sval musí cítit váhu v celém rozsahu pohybu, aby byly stimulovány všechny jeho části. Dělám 5- 7 sérií daného cviku. Všeobecně je to 10 sérií pro objem a 10 sérií pro definici.“

„Po objemových cvicích provádím cviky pro definici. Důraz kladu na držení kontrakce asi sekundu či dvě (princip vrcholové kontrakce). Jsou to izolovaný bicepsový zdvih a střídavé zdvihy jednoruček ve stoji. Při tom druhém vytáčím během zvedání činky ruku nahoru a dělám dva pohyby v jednom. Ohýbáte-li paži bez supinace, stále rozvíjíte biceps, nicméně přicházíte o vrcholový účinek. Kulturisté mají vždy dělat nejméně jeden cvik s jednoručkami, při kterém vytáčejí (supinují) dlaň co nejdál. Tím také přivádějí do akce brachialis.“

„Mezi sériemi bicepsy protahuji tím, že napínám paže a táhnu ruce dozadu. Velké rozšíření svalu během cvičení omezuje průtok krve. Mám dojem. že strečink uvolňuje tlak na krevní vlásečnice, dovolí krvi protékat a plnit její funkce.“

Arnold typicky trénuje předloktí po bicepsu a dělá bicepsové zdvihy nadhmatem a s ohýbáním zápěstí. Všimněte si, že dává přednost těžkým váhám, které vyvolávají selhání svalů po 8-10 opakováních.

| úvod | biceps | triceps | hrudník | záda | stehna | lýtka | ramena & trapézy |

Převzato z časopisu Muscle&Fitness

Fotogalerie

Rozsáhlá fotogalerie Arnolda Schwarzeneggera. Kulturistika, film, osobní život. Celkem fotografií!

Redakční systém, grafika a fotogalerie jsou použity na základě licence poskytnuté www.schwarzenegger.it. Všechna práva vyhrazena.

All the editorial content and graphics on this site are reproduced by permission of www.schwarzenegger.it which reserves all rights.

Realizace © 2002-2017 Lukáš Sýkora. Všechna práva vyhrazena. Jste návštěvníkem od 1.9.2003. On-line